TMK Studio

Przejrzystość i czytelność strony – odpowiednia reklama w sieci

W internecie możemy znaleźć wiele stron przeładowanych treścią, pstrokatą grafiką czy nieintuicyjnym układem – odwiedzający taką stronę często rezygnuje z jej przeglądania na rzecz znalezienia bardziej czytelnego i przyjaznego odpowiednika. Każda strona internetowa, bez względu na tematykę powinna być przejrzysta i użyteczna w oczach użytkowników – o właściwości te powinniśmy zadbać w sposób szczególny, gdyż […]

W internecie możemy znaleźć wiele stron przeładowanych treścią, pstrokatą grafiką czy nieintuicyjnym układem – odwiedzający taką stronę często rezygnuje z jej przeglądania na rzecz znalezienia bardziej czytelnego i przyjaznego odpowiednika.

Każda strona internetowa, bez względu na tematykę powinna być przejrzysta i użyteczna w oczach użytkowników – o właściwości te powinniśmy zadbać w sposób szczególny, gdyż wpływają one na komfort i częstotliwość kolejnych odwiedzin a to polepsza wyniki pozycjonowania. Większa liczba odsłon witryny może podnieść miejsce naszej strony internetowej w rankingu Google. Ponadto taka witryna będzie chętniej udostępniania np. w mediach społecznościowych.

Pierwsze 2 sekundy najważniejsze

Profesjonalna strona to pierwszy krok do skutecznej kampanii internetowej. Zdaniem ekspertów liczą się 2 pierwsze sekundy i wrażenia, jakich wtedy doświadcza użytkownik – odczucia te powinny być maksymalnie pozytywne. Jeżeli dana osoba odnajduje wszystkie informacje, jakich potrzebuje i nic nie jest ukryte – spędza więcej czasu na stronie i chętniej wróci.

Najważniejsze aspekty czytelnej strony

  • strona powinna być aktualna, nowoczesna, funkcjonalna i łatwa w obsłudze
  • wygląd powinien być dopasowany do tematyki strony, nie może być zbyt jaskrawy, ani zbyt ciemny
  • treści muszą dostarczać pełnej i rzetelnej informacji na temat firmy
  • czcionki powinny być w maksymalnie trzech rozmiarach a stylistyka czcionek powinna sprzyjać szybkiemu czytaniu
  • kolor tekstu domyślnie powinien być ciemnoszary – najmniej męczy oczy
  • ważne jest też używanie akapitów, oraz rozsądne i widoczne oddzielanie nagłówków od treści
  • strona nie powinna być przeładowana reklamami oraz wyskakującymi co chwile oknami tzw. pop-up, które zawierają informacje reklamowe oraz zachęcają na siłę do polubienia strony w mediach społecznościowych
  • domena powinna być krótka, łatwa do zapamiętania oraz związana z nazwą działalności

Warto wiedzieć – trochę statystyki

82% użytkowników sieci w Polsce regularnie doświadcza niedogodności związanych z wadliwym działaniem stron internetowych. Ponad połowa konsumentów skarży się, że wolno działające strony wywołują w nich negatywne emocje, takie jak stres czy złość. Co ciekawe aż 44% internautów rezygnuje ze skorzystania z usług firmy, której strona funkcjonuje niepoprawnie.

Trzy najczęściej wymieniane – przez polskich użytkowników sieci – wady witryn to:

  • Wolne działanie (41%)
  • Linki, które prowadza do nikąd (24%)
  • Brak dostosowania do wyświetlania na urządzeniach mobilnych (21%)

Podsumowanie

Witrynę www można zrobić samemu, ale jeśli chcesz mieć gwarancję najwyższej jakości i profesjonalizmu najlepiej powierz jej budowę specjalistom, którzy zadbają o każdy istotny aspekt. Stworzenie doskonałej strony wymaga otwartości na zleceniodawcę, a przede wszystkim postawienia się na miejscu potencjalnego klienta.

Masz pytania?