Co to jest responsywność (RWD)?

cofnij

Responsywność to inaczej technika projektowania strony www, tak aby jej wygląd i układ dostosowywał się automatycznie do rozmiaru okna urządzenia, na którym jest wyświetlana. Strona tworzona w takiej technice jest uniwersalna i wyświetla się dobrze zarówno na dużych ekranach, jak i na smartfonach czy tabletach.

Witryna www powinna odczytać, jaki typ urządzenia ją przegląda i dostosować swój wygląd do jak najlepszego wyświetlania. Jeżeli odwiedzający stronę korzysta np. z tabletu firmy Acer z przeglądarką Chrome lub iPhone’a z przeglądarką Safari informacje te są pobierane przez system i strona automatycznie dopasowuje wielkość, grafiki, fonty i inne niezbędne elementy. I to jest właśnie kwintesencja responsywności.

Warto wspomnieć w tym kontekście, że 2012 był pierwszym od 11 lat rokiem, w którym spadła sprzedaż komputerów PC na rzecz urządzeń mobilnych.

Strona mobilna czy responsywna ?

Strona mobilna jest to zupełnie odrębna strona od wersji standardowej (desktopowej), przez co jesteśmy zmuszeni aktualizować treści w dwóch różnych panelach CMS. Strona mobilna zwykle ma inną grafikę, sposób nawigowania, treści, a także domenę. Domena strony mobilnej najczęściej poprzedzona jest literą „m.”. Witryna oparta na responsywności posiada jedno zaplecze i jeden adres url niezależnie od urządzenia, na którym jest otwarta. Warto też zwrócić na jedną rzecz uwagę. Posiadanie strony responsywnej punktuje w obszarze SEO. Tego typu strony Google traktuje jako bardziej wartościowe, a to z kolei przekłada się na zajmowane pozycje w wyszukiwarce.

Podsumowanie

Responsywne strony w naszej agencji są standardem. Korzystamy z autorskich rozwiązań oraz media query w plikach css witryny – przez takie połączenie jesteśmy w stanie stworzyć stronę, która jest w 100% przyjazna dla użytkownika korzystającego z urządzeń mobilnych. Czas jaki spędzają Polacy w internecie wynosi 4,9 godzin, a z internetu mobilnego korzystamy średnio 1,8 godziny dziennie. Warto więc już teraz pomyśleć o zmianach.