Dlaczego sklep internetowy jest taki drogi?

cofnij

Sklep internetowy jest odzwierciedleniem klasycznego sklepu stacjonarnego. Dobrze stworzony serwis internetowy wykonuje wiele czynności za nas – generuje zamówienia, faktury, informuje klienta o statusie zamówienia, automatycznie promuje najlepiej sprzedawane produkty itd. Wszystkie te udogodnienia muszą ze sobą współgrać a to kosztuje.

Jeśli otrzymałeś ofertę na sklep internetowy za okazyjną cenę bądź ostrożny, bo ten zakup szybko może okazać się bardziej kosztowny niż się wydawało. Tanie sklepy wymagają częstej interwencji programistów, którzy łatają błędy i niedoróbki źle stworzonego serwisu a jak wiemy informatycy dobrze „cenią” swoją pracę. Z czasem okazuje się, że utrzymanie taniego sklepu jest bardzo kosztowne i zżera wiele nerwów a nie o to chodzi. Warto zainwestować i cieszyć się platformą, która nie przysparza kłopotów i sama na siebie zarabia.

Sklep sklepowi nierówny

Założenie samego sklepu to już najmniejszy problem. Kłopoty może sprawiać wybór oprogramowania. W tym wypadku mamy kilka możliwości:

  1.  Zakup gotowego oprogramowania. Jest to kompleksowa usługa typu „wszystko w pakiecie” gwarantująca nie tylko oprogramowanie sklepu, domenę, ale i pomoc techniczną.
  2. Darmowe oprogramowanie sklepu internetowego. Jego największą zaletą jest cena. Do kosztów biznesu trzeba jednak będzie wliczyć opłatę za hosting, domenę i instalację. W tym wypadku konieczna będzie wiedza techniczna o działaniu Internetu – domeny, łącza itp.
  3. Zamówienie indywidualnego oprogramowania. To rozwiązanie najlepsze, jedna, niestety, najdroższe. Ceny zaczynają się od kilku tys. zł netto i mogą sięgnąć nawet kilkudziesięciu tys. zł. Cena najczęściej zależy od funkcjonalności.

Oprogramowanie sklepu powinno być dostosowane do naszych oczekiwań. Kiedy rozpoczynamy działalność w internecie, przede wszystkim określmy jakie funkcjonalności pomogą nam osiągnąć cele sprzedażowe.

cofnij
do góry