Podpięcie firmowego adresu pod konto Gmail

cofnij

Konto pocztowe Google (czyli Gmail) można skonfigurować tak, aby pobierało pocztę z innych kont, trzymając ją w jednym miejscu.

Konfiguracja usługi jest bardzo prosta, a korzyść płynąca z jej korzystania niewyobrażalnie wielka.

  1. W pierwszej kolejności logujemy się na swoim koncie pocztowym Gmail. Gdy już to zrobimy, klikamy lewym przyciskiem myszy na ikonie trybiku, znajdującej się w prawym górnym rogu.
  2. Następnie z rozwijanej listy wybieramy Ustawienia.
  3. Przechodzimy na zakładkę Konta i importowanie.
  4. Wybieramy opcję Dodaj posiadane konto pocztowe POP3.
  5. Wpisujemy adres konta, które mamy zamiar podpiąć i przechodzimy dalej.
  6. W następnym okienku wpisujemy opcje konfiguracyjne, które zostały nam dostarczone wraz z kontem mailowym. Jeżeli chcemy, aby wiadomości pozostawały również na oryginalnym serwerze, zaznaczamy opcję „Pozostaw kopię pobranej wiadomości na serwerze”. Po wpisaniu wszystkich wymaganych danych wciskamy przycisk Utwórz konto.
  7. Program zapyta nas, czy chcemy również posiadać możliwość wysyłania wiadomości z konta Gmail. Zaznaczamy tak i przechodzimy dalej.
  8. W kolejnym okienku wpisujemy nazwę użytkownika, jaka ma się wyświetlać podczas wysyłania wiadomości i klikamy Następny krok.
  9. Zostaniemy zapytani o serwer SMTP. Gmail oferuje możliwość korzystania z wbudowanego serwera, który nie wymaga konfiguracji. Dla większości użytkowników jest to wystarczająca opcja. Zaznaczamy opcję Wyślij przez Gmail i przechodzimy dalej.
  10. Gmail wymaga weryfikacji adresu, który właśnie przypięliśmy do konta. W tym celu klikamy opcję Weryfikuj. Na podpięty adres e-mail dostaniemy wiadomość z dokładną instrukcją, co należy zrobić.
  11. Po kliknięciu w link potwierdzający, nasze konto pocztowe będzie gotowe do użycia w usłudze Gmail.

Instrukcja z grafiką poglądową dostępna jest na stronie https://pomoc.dhosting.pl/baza-wiedzy/konfiguracja-wysylki-za-pomoca-aliasu-w-gmail/

cofnij
do góry