1. Opróżnianie pamięci podręcznej
Elastyczny hosting oparty jest na serwerze LiteSpeed. Dzięki optymalizacji i użyciu pamięci podręcznej pozwala na znaczne przyspieszenie działania witryny, zmniejsza wagę i optymalizuje zasoby – a co za tym idzie – skraca czas ładowania strony.
W przypadku korzystania z pamięci podręcznej zmiany na stronie mogą nie być widoczne jeżeli nie wyczyści się cache. W celu wyczyszczenia pamięci podręcznej wykonujemy następujące czynności:
- W górnym pasku zadań klikamy na ikonę wtyczki LiteSpeed Cache (romb po prawej stronie)
- Jeżeli zmiany na stronie nadal są niewidoczne najeżdżamy kursorem na ikonę wtyczki LiteSpeed Cache
- Następnie klikamy na link Opróżnij wszystko – LSCache
Dodatkowo każda przeglądarka, czy to na komputerze czy urządzeniu mobilnym, posiada własną pamięć podręczną. Podczas wprowadzenia zmian, które wpływają na pliki strony, dodatkowo trzeba wykonać kombinację klawiszy:
Ctrl + F5 (lewy ctrl + przycisk F5)
Dla urządzeń z MAC OS:
alt + ⌘ + r (lewy alt + cmd + r)
W przypadku urządzeń mobilnych pamięć podręczna usuwa się w ustawienia przeglądarki lub w historii wyszukiwania.
2. Wprowadzenie
Po pierwszym zalogowaniu zalecamy zmianę hasła, aby zwiększyć bezpieczeństwo strony. Opis zmiany hasła w instrukcji poniżej.
Należy pamiętać o aktualizacji wtyczek jak i aktualizacji samego systemu CMS WordPress w celu zabezpieczenia przed włamaniami na stronę.
Przed każdą aktualizacją witryny użytkownik bierze na siebie odpowiedzialność za zmiany w plikach. Jeżeli użytkownik nie posiada wiedzy w zakresie aktualizacji zaleca się jej zlecenie specjalistom.
Zachęcamy do wykupienia pakietu automatycznych aktualizacji – szczegóły https://tmkstudio.pl/hosting
Najważniejsze dane strony tj. pola adresowe, emaile, telefony, logo, social media itd. znajdują
się w zakładce TMK Themes ( w starszych wersjach jest to zakładka Opcje motywu).
Zalecamy zaznajomienie się z tą zakładką w pierwszej kolejności.
3. Logowanie do panelu
- Wpisujemy do paska url adres http://[adres twojej strony]/wp-admin
- Pojawi się okno autoryzacji. W polu nazwa użytkownika i hasło wpisujemy przesłane przez nas dane do pierwszego logowania
- Po autoryzacji pojawia się okno logowania WordPress. W polu nazwa użytkownika i hasło wpisujemy przesłane przez nas dane do drugiego logowania
- Następnie klikamy enter lub przycisk zaloguj się
4. Zmiana hasła użytkownika
- Wchodzimy w zakładkę Użytkownicy, wybieramy użytkownika, na którego się zalogowaliśmy
- W pole Nowe hasło wpisujemy hasło
- Następnie w pole Wprowadź nowe hasło ponownie wpisujemy ponownie hasło
- Następnie klikamy na przycisk Zaktualizuj profil
5. Zmiana adresu email użytkownika
- Klikamy na zakładkę Ustawienia i w polu Adres e-mail wpisujemy wybrany adres , następnie klikamy na przycisk Zapisz zmiany
- Wchodzimy w zakładkę Użytkownicy, wybieramy użytkownika i w polu E-mail pisujemy wybrany adres , następnie klikamy na przycisk Zaktualizuj profil
6. Zmiana adresu email w formularzu
- Klikamy na zakładkę Formularze
- Wybieramy formularz Kontakt
- W zakładce Email edytujemy adresy email w polach Odbiorca i Nadawca
- Po zmianie klikamy na przycisk Zapisz (górny prawy róg na stronie)
7. Edytor treści Gutenberg
Gutenberg jest nowym domyślnym edytorem CMS WordPress. Jego działanie polega na tworzeniu strony z bloków.
Bloki można przenosić i grupować na stronie według określonych preferencji użytkownika.
Istnieją bloki dla obrazów, dla akapitów – i dla prawie każdego innego elementu, który chcesz mieć na swojej stronie.
W celu zapoznania się z funkcją dodawania bloków i ich edycji polecamy instrukcję na stronie https://jurosko.pl/wordpress-edytor-gutenberg
8. Dodawanie / edycja strony
System WordPress dzieli treści na dwa typy – strony i wpisy.
Każdy wpis musi należeć do konkretnej kategorii, może być niezliczona ilość wpisów w danej kategorii. Strona nie należy do kategorii, jest ona niezależna.
- Klikamy na zakładkę Strony
- Jeżeli chcemy edytować stronę klikamy na jej tytuł. W przypadku stworzenia nowej strony klikamy na przycisk Dodaj nową
- Strona składa się z tytułu, treści i opcjonalnie z obrazka domyślnego dla strony (opis dodawania miniaturki w następnym zagadnieniu)
- Po wszystkich wykonanych czynnościach klikamy na przycisk Opublikuj lub Zaktualizuj po prawej stronie
- Strona została pomyślnie zaktualizowana lub opublikowana
9. Dodawanie / edycja wpisu
- Wchodzimy w zakładkę Wpisy
- Jeżeli chcemy edytować wpis klikamy na jego tytuł. W przypadku stworzenia nowego wpisu klikamy na przycisk Dodaj nowy
- Po prawej stronie w pozycji Kategorie zaznaczamy kategorię, do której ma należeć wpis
- Wpisujemy tytuł
- Dodajemy treść w edytorze tekstu
- Każdy wpis posiada miniaturkę, dodajemy ją następująco:
- Klikamy na Ustaw obrazek wyróżniający w prawym panelu
- Następnie na przycisk Wybierz pliki
- Wybieramy plik z naszego komputera
- Po wczytaniu pliku naciskamy na przycisk Ustaw obrazek wyróżniający
- Warto do każdego wpisu dodać tagi – pomagają one w pozycjonowaniu strony. Tagi dodajemy po prawej stronie w kolumnie Tagi
- Po wszystkich wykonanych czynnościach klikamy na przycisk Opublikuj lub Zaktualizuj po prawej stronie
10. Master Slider
- Aby edytować slider wchodzimy w zakładkę Master Slider,
- Klikamy na tytuł slidera, który chcemy edytować
- Jeżeli chcemy dodać nowy slajd naciskamy na przycisk Add Slide, następnie wgrywamy zdjęcie
- Opcjonalnie w sekcji Slide info uzupełniamy opis i naciskamy na przycisk Save Changes, który znajduje się na dole strony
- Możemy zmieniać kolejność slajdów chwytając i przeciągać miniaturki
12. Dodatek Instagram
- Moduł Instagram możemy połączyć z własnym kontem – w tym celu klikamy na zakładkę Instagram Feed w menu zaplecza
- Po otwarciu zakładki wtyczki naciskamy na duży, niebieski, przycisk „Connect an Instagram Account„
- W oknie wybieramy typ profilu założonego na Instagramie – jeżeli jest to konto prywatne to pozostaje zaznaczona opcja „Personal„. Klikamy na przycisk „Connect„
- Następnie logujemy się do konta Instagram i akceptujemy dostęp dla wtyczki przyciskiem „Allow„
- Przekieruje nas na naszą stronę na WordPress i w oknie, które zostanie wyświetlone akceptujemy wybór profilu naciskając na przycisk „Connect This Account„
- Po wszystkim klikamy na przycisk „Zapisz zmiany„